PODCAST Nr. 6 – Er seriøsitet blitt en nisje?
Er seriøse firmaers etiske standard ikke forenlig med den etiske standarden i Oslo Kommune? OHIF inviterte tømrermesterne Pål Øye og Kjetil Eriksen på julelunsj. Dette er bare litt av det vi pratet om – Men det er en vitamininnsprøyting å få snakke med disse tusenkunstnerne vi har som medlemmer. Kreative, gløgge, rettferdige og lekne på samme tid.
De opphevet skillet mellom ute og inne.
![8ced5dd8-225f-47a1-813e-6fc2ab86915d.280x0](https://kjetileriksen.no/wp-content/uploads/2022/01/8ced5dd8-225f-47a1-813e-6fc2ab86915d.280x0.jpeg)
Enebolig på Holtet. Aftenposten 29.januar 2016
Hurra for Eriksen!
![nho_mag_2_2010_omslag.280x0](https://kjetileriksen.no/wp-content/uploads/2022/01/nho_mag_2_2010_omslag.280x0-235x300.jpg)
Tømrermester Kjetil Eriksen fikk byggetilsyn på en enebolig oppført på Korsvoll i Oslo. I tilsynsrapporten ble det listet opp fire forhold som ble vurdert som brudd på lover og regler. Dessuten var boligen tatt i bruk uten at det forelå midlertidig brukstillatelse. Samtlige ankepunkter viste seg å være feil.
Fem anmerkninger – fem tilsynsfeil.
![afbeelding_2012-12-14_om_11_25_21.280x0](https://kjetileriksen.no/wp-content/uploads/2022/01/afbeelding_2012-12-14_om_11_25_21.280x0.png)
NHO-magasinet nummer 2.2010
Artikkel om Tømrermester Kjetil Eriksen as og viktigeten småbedriften har i det norske samfunnet.
Mindre bedrifter vil ha et fleksiblet og seriøst arbeidsliv.
![afbeelding_2012-12-14_om_11_25_32.280x0](https://kjetileriksen.no/wp-content/uploads/2022/01/afbeelding_2012-12-14_om_11_25_32.280x0.png)
“Uten småbedriftene ville Norge stått stille. Tømrermester Kjetil Eriksen er bare en av mange som fortjener premie”
Hyggelig tilbakemelding fra fornøyd kunde!
![afbeelding_2012-12-14_om_11_24_30.280x0](https://kjetileriksen.no/wp-content/uploads/2022/01/afbeelding_2012-12-14_om_11_24_30.280x0.png)
«(…) Det var over 200 på visning, og arbeidet deres har høstet masse lovord. Leiligheten ble solgt for 2 430 000, hvilket er fantastisk bra.» (Prisant: 1 990 000) «Vi er veldig takknemlig for arbeidet dere utførte, du er verdt hver krone!» — Fornøyd kunde fra Sagene, via epost.